Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
zaterdag 7 april 2012

Be fit!


De zomer komt er over een tijdje weer aan! De bikini's moeten dan weer uit de kast worden getrokken of opnieuw worden gekocht. Ik verheug me er nu al op om lekker buiten te gaan zwemmen. Lekker spetteren in het water en als je het koud hebt ga je lekker in de zon liggen. Jammer genoeg is het nog even wachten...
Maar er is ook iets waar ik elk jaar een beetje tegen op zie: om mijn blote buik te showen. Ik ga daarom vanaf volgende week een beetje opletten en ik ga proberen meer te sporten. Of dat gaat lukken weet ik niet. Ik hoop dat ik een platte buik heb als het zomer is en dat ik met trots mijzelf in bikini kan laten zien. Ik heb daarom voor mezelf tips bedacht. Ik ga die tips met jullie delen, en misschien hebben jullie er ook wat aan! Have fun reading.

Eet gezond.
Deze kan natuurlijk niet missen in het lijstje. Gezond eten is toch wel het belangrijkste als je wat wilt kwijt raken. Natuurlijk moet je geen maaltijden weg laten, want dat is zeker niet goed voor je. Als je dat doet zal je lichaam er alleen maar slechter van worden. Eet ook zeker enkele tussendoortjes. Natuurlijk geen tussendoortjes zoals chips maar gezonde koeken of fruit. Hieronder een kort lijstje wat ik eet tussendoor.


Snack and Jacks zijn zeker gezonde koeken. Er zitten onder de honderd calorieën in & het is nog eens heel lekker. Zelf hebben wij de Snack and Jacks chocolate chip in huis. Er zitten stukjes chocolade op! Kan je niet zonder chocolade maar ben je aan het opletten? Dan is dit een aanrader! 


Time out's zijn best wel bekende koeken en waarschijnlijk ken je ze wel. Deze koeken heb je in verschillende smaken. Wij hebben Time out speculaas. Zelf vind ik dit de enigste lekkere smaak. Deze koek neem ik regelmatig mee naar school, ook als ik niet aan het opletten ben. Ook deze zijn verukkelijk en bevatten weinig calorieën.

Dit zijn de twee koeken die ik de laatste tijd altijd als tussendoortje pak. Natuurlijk maar een van deze, want als je deze allebei pakt dan verpest je het weer voor je zelf. 'S avonds moet je ook nog een tussendoortje pakken. Ik pak dan meestal een lekker stuk fruit, en mijn voorkeur gaat dan naar peer.

Sport elke dag een half uur.
Sporten sporten sporten, dat is het tweede ding die erg belangrijk is bij het afvallen. Zonder sporten maar wel goed opletten val je misschien maar enkele kilo's af. Met sporten kan het een stuk meer worden. Sport daarom elke dag zeker een half uur. Natuurlijk mag je een rust dagje hebben! Sporten kan je op allerlei manieren doen: hardlopen, zwemmen, tennissen, dansen, badmintonnen, hockey. Natuurlijk kan hockey en de andere sporten alleen maar goed als je er lid van bent. Zelf fitness ik 1x in de week, en dat bevalt me prima. Maar om mijn buik nog wat platter te maken, heb ik wel net iets meer nodig. Daarom ga ik zelf buikspier oefeningen doen. Dat kan gewoon lekker handig op een matje thuis. Er zijn veel filmpjes op YouTube te vinden waar ze buikspieroefeningen laten zien en die jij thuis kan uitvoeren.

 Ja dit is Miley Cyrus.

Ga wandelen of joggen.
Wandelen of joggen hoort eigenlijk ook bij de vorige tip, maar ik wil deze toch even apart houden. Wandelen of joggen kan een grote invloed hebben op het afvallen. Als je gaat wandelen of joggen verbrand je meer calorieën als je denkt, en zeker als je het elke dag een half uurtje doet. Het is helemaal niet zo erg om te doen, en je kan lekker genieten van het uitzicht, en wat ook erg leuk is om je hondje mee te nemen. Wissel het af met 1 minuut joggen en 2 minuten wandelen. 

Houd je eetpatroon een beetje vast en probeer te blijven sporten.
Het heeft totaal geen zin om na het lijnen weer in je oude eetpatroon te gaan. Dan komen de kilo's die je afgevallen bent er heel snel weer aan. Probeer na het echte lijnen daarom nog steeds wat gezond te eten. Natuurlijk hoef je niet zo gezond te eten als toen je aan het lijnen was, maar probeer niet weer de verkeerde kant in te schieten.
Ook als je stopt met sporten zal je zien dat de kilo's weer terug komen. Probeer daarom elke week te sporten, ook al is het maar 1 uurtje per week. Je hoeft natuurlijk geen half uur per dag meer, want dat houd niemand zo lang vol.

Overdrijven heeft geen zin. Afvallen heeft tijd nodig.
Afvallen heeft tijd nodig. Laat jezelf niet verhongeren omdat je denkt dat je daarom af valt. Doe het rustig aan en heb geduld. Afvallen gaat niet 1,2,3. Het heeft tijd nodig en echte resultaat behaal je alleen maar als je jezelf de tijd geeft.

Ga geen calorieën tellen.
Als je calorieën gaat tellen maak je jezelf alleen maar gek. Het heeft totaal geen zin, en als je er eenmaal aan begint wil je steeds minder calorieën gaan eten, en dat is zeker niet de bedoeling. 

Dit waren mijn tips wat je het beste kan gaan doen om wat kilootjes kwijt te raken. Ik ga zeker mijn best doen om in de zomer een platte buik te hebben, maar ik heb geen idee of het gaat lukken. Waarschijnlijk ga ik over een tijdje een artikel maken hoe het met me gaat en hoe mijn buik eruit ziet. Oke, dat klinkt erg raar.

Ga jij ook ervoor om in de zomer een platte buik te krijgen? 

0 reacties: