Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
vrijdag 27 april 2012

Be fit: vervolg


Laatst had je een artikel kunnen lezen waarin ik tips gaf hoe je af kon vallen, en waarmee je meer buikspieren kunt krijgen. Zelf ging ik aan de slag, maar als ik eerlijk gezegd heb ik een beetje gefaald. Ik hoop toch dat ik weer gemotiveerder word, want in de zomer wil ik echt een platte buik. Niet te mager natuurlijk want dat is niet gezond. Benieuwd waarom ik de afgelopen tijd gefaald heb? Klik dan verder.


Zelf zat ik een beetje na te denken of ik ook ging hardlopen. Ik heb dit al een aantal keer geprobeerd, maar ik hield het nooit vol. Mijn gedachten hielden een fight. Aan de ene kant wou ik het heel graag omdat ik misschien 2 kilo wou kwijt raken, maar aan de andere kant zag ik er tegenop. Ik houd niet zo van hardlopen, en meestal stop ik na 10 minuten al en dat heeft dus geen zin. Ook had ik het te druk met school en mijn blog, en kon moeilijk tijd inplannen. Nee het hardlopen ging niet door. Momenteel ben ik wel gemotiveerder. Ik heb het niet heel druk en ik kan makkelijker tijd maken ervoor. Ook lijkt het me wel lekker om een keertje in de buitenlucht te hardlopen met de wind door je haren. Misschien waag ik het wel een keertje. 


Buikspieren trainen heb ik wel een tijdje gedaan. Via de youtube workouts ging ik aan de slag. Het zijn erg fijne trainingen als je het mij vraagt, maar sommige zijn voor mij net te vermoeiend en houd ik het niet vol. Een filmpje van youtube vind ik makkelijk bij te houden en het is goed voor je buik. Ik zal deze onder dit stukje tekst plaatsen. Helaas heb ik dit ook maar een korte periode vol gehouden, en momenteel zie je me geen buikspieroefeningen doen. Ik baal er wel een beetje van want ik was op de goede weg. Het is niet fijn want sommige weken wil ik alles eraan doen om buikspieren te krijgen en de andere weken interesseert het me helemaal niet. Toch hoop ik dat ik het weer ga oppakken en dat ik wel wat meer buikspieren heb als het zomer is. Het ziet er net iets mooier uit vind ik zelf, en ik ga er ook voor werken. Of het nu is of over 2 weken, ik ga weer buikspieroefeningen doen. 

 

Dan: gezond eten. Een paar weken geleden ben ik er op gaan letten. Ik vind het fijn om gezond te eten en me gezond te voelen. Ik merkte alleen dat ik na een paar weken geen vooruitgang zag en dat ik niks afviel. Ik ben toen nog steeds blijven opletten maar wel iets minder. Ik neem nu geregeld wat lekkers en eet nu ook meer maar wel gezond. Mijn favoriete tussendoortjes zijn crackers met pathé of rijstenwafels. In de rijstenwafels zit amper iets, dus ik vind het fijn dat ik die zo lekker ben gaan vinden. Eerst vond ik ze vies, en nu pak ik er elke dag wel een. Ik wil niet terug vallen in het elke dag vet eten want daardoor voel ik me ook minder fijn. Daarom houd ik gewoon vol om gezond te blijven eten met soms een vet tussendoortje. Het lukt tot nu toe goed en ik ga het proberen vol te houden. Waarschijnlijk zal dat niet zo goed gaan lukken want ik heb volgende week veel dagen waar ik leuke dingen ga doen, en dan kan lekker eten niet missen. 


Natuurlijk doe ik wel meer dan dit aan beweging. Ik fiets elke dag, bij mijn stage afgelopen tijd liep ik heel veel, en ik doe elke week 1x fitnessen. Ik ben meestal in beweging en dat zorgt ervoor dat ik op gewicht blijf. Natuurlijk moet je ook gezond eten daarbij, want anders loop het wel mis. Ik hoop heel erg dat het me gaat lukken om in de zomer om meer buikspieren te krijgen, en misschien een tikje dunner te zijn. Ik wil niet te dun zijn want dat is totaal niet mooi. In de zomer is het toch fijn om met een fijn gevoel je bikini aan te hebben en een beetje zelfvertrouwen kan niet kwaad. Ik ga er daarom ook tegenaan en ik hoop dat ik het sporten weer kan oppakken. Natuurlijk moet ik niet in een keer gaan overdrijven want dat is ongezond. Ik moet gewoon een gezond leven lijden met regelmatig wat sport, daar ga ik me goed van voelen. En natuurlijk gun ik het mezelf wel om 1x in de week wat vet te eten. Ik kan niet zonder lekker eten, nooit.

Doe jij momenteel extra aan sport omdat de zomer er aan komt?

Bron plaatjes: weheartit.

4 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat er een aantal dingen bij in geschoten zijn, om het zo maar te zeggen. Maar je kan altijd weer ergens mee beginnen of iets oppakken! Maar als je dit doet, doe het dan wel met zin. Probeer jezelf ook een beetje uit te dagen zoals bijvoorbeeld een doel stellen (dat bijvoorbeeld dat ene filmpje niet meer te vermoeiend voor je zal zijn). Maar ik weet dat het moeilijk is om opeens 'fit en gezond' te leven, en iets lekkers moet natuurlijk ook altijd kunnen :)!

    Ik zelf sport 3 á 4 keer in de week, en dan gemiddeld 2 uur per keer. Dit doe ik sinds anderhalve maand en het bevalt me erg goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ga het ook zeker doen alleen als ik er zin in heb. Anders houd je het niet lang vol!
      Knap van je dat je zo veel sport! Ik zal dat echt niet vol houden. Respect.

      Verwijderen
  2. Je instelling is in ieder geval goed en je bent gemotiveerd!
    Zodra ik op mijn eten ga letten (gezonder), veel thee drinken en 's avonds na 8 uur niks meer eten, val ik af. Daarnaast een lekkere wandeling en ik voel me kiplekker ;-) Succes met je doelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jij ook veel succes verder & bedankt voor de tip dat je afvalt als je na 8 uur niks meer eet! :)

      Verwijderen