Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
donderdag 19 april 2012

Be yourself, don't be another personality


Jezelf zijn, dat maakt je leven. Als je niet jezelf bent dan loop je je hele leven met een 'masker' op, en durf je nooit te zijn wie je wilt zijn. Niet jezelf zijn zorgt ervoor dat je het leven niet hebt wat je wilt, en dat je elke keer moet nadenken over wat je zegt. Terwijl je vanbinnen het antwoord wel weet, maar dat niet aan jou karakter voldoet. Maar niet jezelf zijn is totaal niet leuk en dat is nog het ergste eraan.

Zelf ben ik ook een tijdje niet mezelf geweest. Ik durfde mezelf niet te uiten omdat ik bang was naar de mening van andere. Ik zat altijd in een soort schulp en kwam daar niet uit. Als iemand iets bots tegen me zei durfde ik nooit iets terug te zeggen, terwijl ik van binnen barstte van woede. Maar dat heeft ook te maken met onzekerheid. Mijn leven was zeker minder leuk toen ik niet mezelf was. 

Nu ben ik gelukkig veranderd, en durf ik te zijn wie ik wil zijn. Ik draag kleding die ik wil dragen, en niet waar andere me het beste in zien. Ik durf mijn mening te geven en heb een echte persoonlijkheid. Natuurlijk zeg ik niet alles wat ik wil, maar dat is begrijpelijk. Als ik al mijn gedachten hardop zei, dan waren er redelijk wat mensen boos op me geweest. Ik ben spraakzamer en ben niet zo'n stil klein muisje. Ik ben wie ik ben en heb het masker van me af getrokken.

Op liefdesgebied ben ik redelijk vaak niet mezelf. Als ik echte gevoelens voor iemand heb, durf ik me niet te uiten zoals ik echt ben. Ik denk elke keer na of de dingen die ik zeg wel goed zijn, en of dat geen slechte indruk op hem maakt. Maar nee dat heeft eigenlijk niks mee te maken met jezelf zijn. Bijna iedereen die verliefd is heeft daar last van en durft niet tegen diegene voor wie de gevoelens zijn zichzelf te zijn. Maar later als je misschien een relatie met diegene hebt heb je een totaal andere persoonlijkheid. Je durft dan jezelf wel te zijn, en misschien valt dat voor hem wel tegen. Ben dus jezelf tegen diegene die je leuk vind, want misschien bevalt je echte innerlijk hem niet, of juist je neppe innerlijk hem niet. Hij of zij moet je accepteren om wie je bent, en als hij of zij dat niet doet dan verdienen ze je niet.

Redelijk veel mensen gedragen zich anders dan ze eigenlijk zijn. Sommige lopen mee met wat andere doen en dragen, maar van binnen willen ze waarschijnlijk totaal iemand anders zijn. Dat schrikt mensen af. Uiteindelijk komt iedereen achter je eigen persoonlijkheid, dus durf ook te zijn wie je bent. Dan word je veel sneller geaccepteerd.

Wat ik met deze post wil bereiken is dat mensen zichzelf durven te zijn. Het heeft geen zin om je andere te gedragen en dat is voor jezelf ook een stuk minder leuk. Je bent geboren met je innerlijk en dat moet je niet gaan verdraaien. Dat maakt jezelf onecht en dat is helemaal niet de bedoeling. Draag dus wat jij wilt dragen en niet wat andere van je verwachten. Gedraag je dus zoals jij dat wilt en niet zoals andere dat willen. Durf je eigen te zijn. Dat kan lastig zijn, maar uiteindelijk wordt je daar alleen maar gelukkiger van.

Ik zeg natuurlijk niet dat iedereen niet zichzelf is, maar voor diegene die niet zichzelf zijn vind ik het erg rot. Ik kan me er in verplaatsen, en uiteindelijk kom je jezelf tegen. Ook echte vriendinnen krijg je pas als je jezelf bent. Zij kunnen meteen zien als jij je anders gedraagt. Hoe langer ze met je omgaan hoe meer ze je echte innerlijk gaan ontdekken. Als ze erachter komen dat je niet jezelf bent geweest knappen ze op je af. Je kan pas echt lol hebben met je vriendinnen als dat ook echt van binnen komt. Het moet niet nep en gemaakt zijn.

Dit wou ik even kwijt aan jullie, en ik ben ook erg benieuwd of jij durft te zeggen of je jezelf bent. Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen zichzelf niet durven te uiten en op welk gebied. Ik wil me verdiepen in andere, en dat viel ook wel te zien aan deze blogpost. Een beetje uitgebreid omschreven, maar dit is wel hoe ik er over denk en hoe de meeste er over denken.

Dus ben jij jezelf en durf je te zijn wie je wilt zijn?

3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Ik ben een beetje verlegen in mn klas en vind het raar om dan ineens heel druk te gaan doen... Maar buiten school ben ik wie ik wil zijn!

    Leuke blog! Ik volg je, volg je terug? http://fashionskillsforyou.blogspot.com/

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven!
    En nee, ik durf mezelf niet te zijn, bang voor reacties enzo yknow. T komt nog wel, ik heb er geen moeite mee, ik weet gewoon dat 't bij nog moet komen.

    liefs'

    BeantwoordenVerwijderen