Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
dinsdag 10 april 2012

Books: I'm going to read you


Vandaag een totaal ander onderwerp dan waar ik normaal over schrijf, namelijk: boeken! Ik weet zeker dat de meeste mensen nu denken: saai. Maar zijn boeken eigenlijk wel saai? Nou ik vind zeker van niet. Ik heb al tijden geen boeken gelezen, en vandaag heb ik er een paar gescoord. Niet via de winkel, maar via de bieb. Altijd fijn dat er een bieb is. 
 
Ik lees eigenlijk al van jongs af aan. Vanaf toen ik kon lezen tot nu. Natuurlijk las ik vroeger nog geen hele verhalen, maar altijd een boekje waar maar een of 2 zinnen in stonden per bladzijde. Al snel groeide ik, en al snel had ik avi 9. Voor degene die het niet weten: het hoogste niveau lezen op de basisschool. Toen ik in groep 8 zat begonnen boeken mij nog meer te interesseren en dan voor al echte meiden boeken. Dus geen sprookjes meer, maar van die waargebeurde verhalen of verhalen die echt konden gebeuren. Nog steeds spreken die boeken mij meer aan, maar toen ik op de middelbare kwam begon ik steeds minder boeken te lezen.

Ja als je op de middelbare komt veranderen er veel dingen. Het grootste ding dat veranderd: weinig vrije tijd. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd, en denk eigenlijk niet meer aan boeken lezen. Mijn blog is nu ook een deel uit mijn leven, en dat heeft het lezen vervangen denk ik. Zeker niet negatief, want ik houd van bloggen. Bloggen is ook zeker iets wat ik niet op ga geven. Maar ik kan de boeken terug laten komen, door meer tijd in te plannen daarvoor.

Ik ben vandaag naar de bibliotheek gegaan en heb 2 boeken meegenomen die me erg aanspreken. Ik heb er niet meteen 5 meegenomen want die krijg ik toch niet uit. Ik moet eerst kijken of het me lukt om tijd in te plannen en of ik überhaupt ga lezen. 


Het eerst boek dat ik meenam was: Voor ik doodga. Dit boek is ook weer een boek die waargebeurd kan zijn. Het gaat over een meisje van zestien die leukemie heeft. Ze heeft nog maar een korte tijd te leven en wil daar dus alles uit halen. Ze maakt een lijst van tien dingen die ze absoluut nog wil gaan doen voordat ze doodgaat. 
Dit stukje vind ik al erg aangrijpend, terwijl ik het boek nog niet eens gelezen heb. Ik ben erg benieuwd wat voor dingen ze allemaal gaat doen, en of ze nog goed kan genieten van het leven. Een erg emotioneel boek, en ik denk dat ik een traantje weg moet pinken. Ik ben erg benieuwd hiernaar! 


Dan een totaal ander boek: Meisje, 15, mooi maar maf. Het gaat over een meisje die erg onzeker is, en geen kans denkt te krijgen op de jongen van haar dromen: Ben Jones. Haar beste vriendin is erg knap, en ze is erg jaloers op haar. Toch weet ze de jongen te veroveren.
Dit boek gaat voor al over de liefde: altijd leuk om over te lezen! En om onzekerheid. Dit onderwerp spreekt me ook aan omdat ik zelf regelmatig erg onzeker ben. 

Ik ben zo benieuwd naar deze 2 boeken! Ik hoop dat het verhalen zijn waar je echt in komt en verhalen waardoor je echt niet kan stoppen met lezen. Ik hoop niet dat het langdradige boeken zijn waardoor je echt de neiging hebt om te stoppen met lezen.

Ja ik ga weer beginnen met lezen. Ik hoop dat het met lukt om deze 2 boeken uit te krijgen. En als het me lukt dan ga ik zeker door met nieuwe boeken! Zal ik over een tijdje een artikel maken hoe het momenteel gaat met het lezen? Of vinden jullie dat niks?

Heb jij thuis een boek die je aan het lezen bent?

5 opmerkingen:

  1. Boeken zijn helemaal niet saai maar juist heel leuk! :)
    Ik ben op het moment "Laat me" van Kate Cann in het Engels aan het lezen; heel erg spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijken me leuke boeken! Ik ben op dit moment geen boek aan het lezen, daar ben ik veelste druk voor, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor ik doodga lijkt me wel heftig, maar ook wel mooi, ik zou 'm ook wel willen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meisje, 15, mooi maar maf, is een heel leuk boek! Ik heb hem ook gelezen. En ook het vervolg. Meisje, bijna 16, kommer en kwel. Ook leuk.

    Die ander, Voordat ik dood ga, wilde ik ook lezen. Maar toen ik het wilde pakken, was een meisje me net voor. En toen baalde ik.. Maar ik zal hem krijgen! Haha, grapje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, en het boek dat ik aan het lezen ben is een historische roman, van Rob Ruggenberg. Hij heet 'Water dunnen'. Ik lees het nu voor de tweede keer. Mooi boek.
      En als ik daarmee klaar ben ligt 'The hunger games' al klaar. Ik hoop dat hij zo goed is als ze zeggen! Heb jij die gelezen?

      Verwijderen