Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
maandag 9 april 2012

How to: make a nice blog


Zoals je aan de titel en het plaatje kan zien ga ik jullie vandaag tips geven hoe je een mooie blog kan maken. Er zijn nu al ontzettend veel blogs op het web maar er zijn ook meiden (&jongens) die niet weten wat ze precies moeten doen, of die niet weten hoe ze succes kunnen krijgen met hun blog. Deze tips die kunnen je daar bij helpen. Het zijn niet alleen tips voor mensen die nog een blog moeten aanmaken, maar ook voor mensen die willen groeien met hun blog. Klik verder als je benieuwd bent!

1. Maak een account aan op blogspot of wordpress. 
Natuurlijk is het eerste stapje die je maakt: een blog aanmaken. Dat kan je doen op blogspot of wordpress. Er zijn vast nog wel meerdere sites waar jij een gratis blog aan kan maken, maar deze 2 worden het meeste gebruikt.
Je kan kiezen uit meerdere layouts voor je blog, maar die zijn meestal erg simpel. Later kan je verder gaan om een betere layout uit te zoeken. Natuurlijk is er ook een naam nodig voor je blog. Bedenk goed welke naam je echt wilt, en of dat ook echt dat kant op gaat over welke onderwerpen je blogt.

2. Maak een mooie layout.
Zelf heb ik een standaard layout van blogspot, maar ik heb zelf een logo gemaakt. Dat kan je natuurlijk doen, maar je kan ook zelf helemaal een layout ontwerpen. Ik heb zelf geen idee hoe dat moet en ik denk ook dat je het alleen kan doen als je er al langer mee bezig bent, want het is echt een werk.
Er is ook een site waar je layouts kan downloaden en kan plaatsen op je blog. Deze site heet: btemplates (klik). Als je een mooie layout hebt gevonden druk je op de download knop en laat je hem downloaden. Als je dat hebt gedaan moet je de HTML bewerken, die je bij blogspot kan vinden bij sjablonen en dan staat er een knop HTML bewerken. Je upload het bestand en laat hem opslaan. Waarschijnlijk staat hij dan perfect op je blog. 

3. Maak pagina's zoals: over mij & over mijn blog.
Bijna op alle blogs kan je de pagina's over mij & over mijn blog vinden. Het is erg interessant als je benieuwd bent wie er achter een blog zit en als je informatie wilt hebben over de blog. Maak dus deze 2 pagina's aan. Een contact pagina kan je ook erbij maken als je wilt. 

Nu komen er tips voor mensen die een blog hebben en succes willen maken.

4. Schrijf over wat jij leuk vind.
Bloggen maak je alleen leuk als je schrijft over wat jij leuk vind. Je moet niet bloggen voor de lezers maar voor jezelf. Natuurlijk is het leuk om meer bezoekers te krijgen, maar hoe minder leuk jij het vind om artikels te maken, des te meer de bezoekers de veranderingen zien in je artikels. Blog dus over dingen die jou interesseren. Schrijf met plezier je artikels, en zo laat je je bezoekers ook de plezier beleven als ze het lezen.


5. Heb geduld.
Heb voor al geduld als je een blog hebt. Ga niet meteen denken als je weinig bezoekers hebt dat je blog slecht is of dat het geen zin heeft om te bloggen. Een blog heeft tijd nodig om bezoekers te krijgen. Het kan een paar maanden duren dat er echt bezoekers komen, maar het kan ook een jaar duren. Het ligt eraan hoeveel mensen er achter je blog komen. En dat gaat niet zo snel. Dus stop niet met bloggen als het even tegen zit.

6. Spam niet bij andere blogs.
Wat erg irritant is, is als je spamt bij andere blogs. Elke keer je site achter laten in een link en vragen of ze je blog bezoeken. Dat heeft totaal geen zin. Mensen knappen daar op af, en ze zullen geen kijkje nemen op je blog. Wat je wel kunt doen is leuke reacties achter laten op artikels bijvoorbeeld: 'Leuk artikel! Ook erg mooie plaatjes.' Het ligt er maar aan waar het artikel over gaat. Zo hebben mensen wel de neiging om je blog te gaan bezoeken en je te gaan volgen.

7. Probeer vol te houden om elke dag een artikel te schrijven.
Waar bezoekers een erge hekel aan hebben is als bloggers een aantal dagen geen artikels schrijven. Natuurlijk is dit niet erg als je er voor gekozen hebt om bijvoorbeeld 3x in de week een artikel te posten, maar het is niet leuk als het wel een blog is waar elke dag een artikel op moet worden geplaatst. Natuurlijk houd je het niet vol om elke dag een blog te plaatsen. Ik zelf heb ook al 4x geen artikel geplaatst, maar dat is nooit achter elkaar geweest. Als je tijd hebt probeer dan meteen een artikel te schrijven. Houd het vol, want dat maakt je blog steeds groter. 

Dit waren mijn tips hoe je een blog moet maken, en hoe je succes kan krijgen. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, en als je zelf nog een tip hebt zet die dan in een comment.

Heb jij nog een handige tip?

3 opmerkingen:

  1. Handige tips! Ik blog al langer dan een jaar en ik heb zoiets van; doe het gewoon omdat je het leuk vind. haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handige tips zeg! ik heb nog wel moeite om elke dag een artikel online te zetten! maar ik hou vol omdat ik het zo leuk vind om te doen

    BeantwoordenVerwijderen