Welkom!

Welkom op mijn blog, Girl named Lizzy. Hier vind je dagelijks een artikel rond het onderwerp beauty of lifestyle geschreven met liefde door mij, Lizzy.

Have fun!
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Followers

Bloglovin

Follow Blog of Lizzy. ♥
dinsdag 1 mei 2012

30 April | Koninginnedag

Vandaag kunnen jullie weer een artikel lezen van Marije. Marije is een meisje dat veel van make-up, fashion, nagellak en bloggen houdt. Twee keer per maand schrijft ze een post voor Girl named Lizzy. Enjoy!


Het is jullie vast niet ontgaan: gisteren was het Koninginnedag! De dag waarop we de verjaardag van onze koningin Beatrix vieren, de dag waarop iedereen zich kleed in oranje, de dag van de rommelmarkten, de dag waarop je lekker kan feesten en gek doen! Ik heb een hele leuke dag gehad gisteren. De koningin kwam naar mijn woonplaats: Veenendaal! Ik heb veel foto's gemaakt gisteren en die wil ik graag met jullie delen. Benieuwd? Klik dan snel verder!




Toen ik 's ochtend wakker werd en twitter checkte, waren koninginnedag, vrijmakt, Veenendaal, Rhenen etc. natuurlijk allemaal trends. Zo leuk om te zien!


Toen ik 's ochtends uit m'n raam keek rond 9 uur zag het er nog niet echt uit dat het een prachtige dag zou worden... Een beetje somber!


Hier hetzelfde: een grauwe lucht. Dat is overigens niet de reden waarom ik deze foto maakte. Je ziet iets in de lucht, dat is een helikopter. Die vloog dus boven onze buurt. Het is de helikopter met camera, die de koningin filmde. Ik ben nog even buiten uitgebreid gaan zwaaien en springen, maar ik ben helaas niet op tv gekomen...




I'm readyyyy!



Eerst nog even op tv kijken hoe het in Rhenen is! Gelukkig was het toen al wel mooi weer!


Toen gingen we zelf op pad. We hadden van tevoren al besloten dat we niet langs de route gingen staan waar de koningin langs zou lopen, omdat je dan al om 7 uur daar heen moest, anders had je geen plekje. Terwijl ze pas om 1 uur ongeveer in Veenendaal zou zijn. Zo druk was het! Ik heb dus geen foto's van hoe het langs de route was, helaas. Maar we zijn dus hier gaan staan, langs de weg waar de bus met de hele koninglijke familie langs zou komen rijden. Ik stond precies in de bocht, daar reden ze ietsje langzamer en ik stond op ongeveer 1,5 meter afstand van de bus! En ze hadden geen geblindeerde ramen, dus je kon naar binnen kijken. Helaas zat de koningin zelf aan de andere kant van de bus, dus die kon ik niet zo heel erg goed zien en ook niet goed op de foto zetten. Maar ik zag wel heel duidelijk prinses Margriet en prinses Annet geloof ik. De volgende foto's zijn nog van het plekje waar ik stond (+politie!).


Ja.




Zoals je ziet, allemaal politiebusjes stonden er. Voor de veiligheid natuurlijk. Mijn oom is ook politieagent en had ook dienst gister, maar ik heb hem niet gezien, haha!


Daar komt de bus de hoek om! Op deze foto zie je het niet, maar er stonden hier dus ook best veel mensen te kijken. Meer mensen hadden dus het idee om maar langs de weg te gaan staan, omdat ze geen zin hadden in die drukte!





Die vrouw die er steeds voor staat is m'n moeder haha. Op de laatste foto zie je best wel duidelijk 2 prinsessen zitten. Helaas weerspiegelt het een beetje, maar als je iets verder kijkt, naar de andere kant van de bus, zie je de contouren van koningin Beatrix! En tegenover haar zit prins Willem-Alexander. De rechtse prinses heeft trouwens wel iets weg van Irene Moors/Caroline Tensen vinden jullie ook niet? Ik weet trouwens niet hoe deze prinsessen heten, haha. Volgens mij is de linkse Margriet en de rechtse weet ik niet!


We besloten om toch even naar het centrum te fietsen, kijken hoever we kwamen. We konden nu natuurlijk niet meer langs de route gaan staan, maar we wilden ook nog even naar rommelmarkt en de sfeer een beetje proeven daar, dus we gingen toch maar. Hier stonden we op het plein achter het gemeentehuis. Helemaal daar achter, als je goed kijkt, zie je een groot scherm. Vanaf onze plek konden we het scherm nog best goed zien. Op dat scherm zagen we dus wat jullie allemaal op tv zagen.


Hier zie je het scherm beter. Er waren twee prinsen aan het voetballen.



Drukte!


Toen we weer terug liepen.



Hier zijn we op de rommelmarkt. We zijn niet helemaal tot het einde gelopen, dat was wel een eindje!


Dit vond ik echt zo leuk staan bij een kraam!


We liepen naar Tamminga, een ijssalon. Mjam...


Vanille met brownie: jammie! Echt, dit is vanaf nu mijn favoriete combinatie. Delicious!


En alweer op, helaas...


Dat was wel heel uitbundig versierd!


En weer op de fiets, terug naar huis.

Het was een geslaagde dag. Er was een heel gezellig sfeertje en ook al heb ik de koningin niet echt gezien langs de route, ik vond het toch heel leuk!

Ik ben benieuwd wat jullie met koninginnedag hebben gedaan! Laat een comment achter en vertel het me! :)

Liefs, Marije.

5 opmerkingen:

  1. Leuke foto's! Ik vind je outfit en nagels heel leuk! =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's, ziet er erg druk uit haha! Gelukkig was het goed weer gisteren! Ik ben gisteren de hele dag in Eindhoven geweest, heb het ook erg gezellig gehad haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post! Super veel foto's, en het zag er gezellig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen